Za nami pracowity dla Oddziału Wielkopolskiego okres. Tradycyjnie naszym firmom członkowskim i partnerom dziękujemy za wsparcie w kształtowaniu polskiego rynku turystycznego. Za niebanalne pomysły na wakacje, ciągłe podnoszenie standardów oraz za to, że nikt tak jak Wy nie zna się na dostarczaniu marzeń Waszym Klientom.
Głównymi obszarami działań Oddziału było zacieśnianie współpracy z lokalnymi instytucjami i podmiotami, jak Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, czy Wielkopolska Organizacja Turystyczna. W ramach współpracy z PLOT i WIT uczestniczyliśmy w licznych spotkaniach poświęconych promocji miasta i regionu.
Wraz z Wielkopolską Organizacją Turystyczną organizowaliśmy w październiku 2014 study tour po Wielkopolsce, w którym wzięło udział kilka cenionych biur turystyki przyjazdowej z całej Polski.
Nie mniej istotne były wspólne działania z partnerami Oddziału, jak Międzynarodowe Targi Poznańskie, z którymi współpracowaliśmy choćby podczas Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2014. Nasz Oddział podobnie jak w latach ubiegłych przygotował plakaty dekorujące stoisko PIT.
Objęliśmy patronatem i pomogliśmy w organizacji odbywającej się po raz pierwszy w Poznaniu imprezy z cyklu OUTgoing Poland, poświęconej turystyce wyjazdowej. Workshop ten odbył się 2 marca 2015 i pozwolił wielu touroperatorom z Wielkopolski na zawarcie bezpośrednich kontaktów z licznymi kontrahentami reprezentującymi wiele krajów świata.
Braliśmy aktywny udział w posiedzeniach Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki Sejmiku Województwa Wielkopolskiego. Wspieraliśmy środowisko turystyczne Wielkopolski poprzez reprezentowanie stanowisk biur podróży w ważkich sprawach, np. dotyczących zamknięcia jesienią 2015 lotniska w Poznaniu.
Od kwietnia 2015 jesteśmy członkiem Zespołu Programowego ds. Strategii rozwoju turystyki w województwie wielkopolskim do 2020 roku.
W dalszym ciągu kładziemy duży nacisk na kwestie związane z komunikacją w Internecie. W witrynie internetowej Oddziału (wielkopolska.pit.org.pl) pojawiają się publikacje o działaniach i produktach członków Oddziału. Liczba czytelników sukcesywnie wzrasta.