PIT na Tour Salon 2018 – odwiedź nasze stoisko

Zachęcamy do odwiedzenia XXIX Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2018 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, które Polska Izba Turystyki tradycyjnie objęła patronatem.

W dniach od 9 do 11 lutego serdecznie zapraszamy Państwa na stoisko PIT jesteśmy w Pawilonie 7, stoisko 32.

Na naszym stoisku do Państwa dyspozycji będą Członkowie Prezydium PIT. Zachęcamy do przyjścia i podzielenia się swoimi uwagami oraz do wymiany poglądów na temat aktualnych działań Izby i bieżących problemów branży.

Na stoisku PIT będzie można także spotkać się i porozmawiać z przedstawicielami firmy Elektroniczne Systemy Sprzedaży Sp. z o.o., właściciela systemu rezerwacyjnego MerlinX.

Tour Salon 2018 – gdzie biznes spotyka się z pasją…

Tegoroczna edycja targów Tour Salon odbędzie się w dniach 9-11 lutego 2018 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

„Gdzie biznes spotyka się z pasją” to hasło Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON , które trafnie opisuje poznańskie wydarzenie. Targi są miejscem spotkań biznesowych, źródłem nowych ofert oraz platformą komunikacji i wymiany doświadczeń dla profesjonalistów. Klienci biznesowi skompletują tu również od A do Z oferty wyjazdów turystycznych, motywacyjnych, integracyjnych czy tzw. ,,Zielonych Szkół”. Z drugiej strony turyści,  odwiedzający TOUR SALON znajdą tutaj inspiracje do wyjazdów, spotkają się z podróżnikami i dzielić się będą swoimi przeżyciami z dalekich lub bliskich wypraw. Lutowy termin, przed szczytem sezonu, jest dobrym czasem, aby podsunąć turystom pomysł wiosennego, weekendowego lub wakacyjnego wyjazdu.

Podróż zaczyna się na targach, a nawet wcześniej

TOUR SALON to doświadczenie urlopu i wakacji na długo zanim turysta pojawi się w wymarzonym miejscu. Odpowiednio kierując promocję, wpływamy na decyzje zakupowe klienta już wcześniej. Organizator targów TOUR SALON, jako jedyny w Polsce, prowadzi intensywną kampanię promocyjną wystawców już od momentu zgłoszenia się. Każdy wystawca ma prawo skorzystać z bezpłatnej promocji produktów i usług oraz atrakcji turystycznych w kanałach komunikacyjnych organizatora, np. na stronie internetowej targów oraz w  social media. Te działania pomogą zbudować relację z klientem, która zaprocentuje zwiększeniem świadomości wśród turystów.

Przenieść klimat miejsca na targi

Kiedy goście TOUR SALONU, skuszeni wcześniej zapowiadanymi atrakcjami turystycznymi, przyjdą na wydarzenie, warto przejść do kolejnego etapu oddziaływania na klienta. Na TOUR SALONIE, na Twoim stoisku, odwiedzający goście muszą się poczuć jak w miejscu, do którego chcieliby pojechać. Dobrze zaprojektowana ekspozycja, przyjazna obsługa, interaktywne atrakcje sprawią, że przyjemne odczucia zdobyte na targach pojawią się w przyszłości, we wspomnieniach klientów. Wtedy to, w okresie urlopowym decyzja o kupnie wycieczki, biletu, rezerwacji noclegu będzie podyktowana między innymi pozytywnymi emocjami zdobytymi na TOUR SALONIE 2018.

Dodatkowe narzędzia do pracy

Na targach po raz czwarty odbędzie się TOUR SALON Blog Meeting. Spotkanie z blogerami czy inlfuencerami będzie doskonałą szansą na bezpośrednie rozmowy, poznanie przyszłych partnerów biznesowych, których posty o atrakcjach turystycznych sprowadzą w te miejsca podróżników.

Z kolei proste narzędzie – Biznes Planner TOUR SALONU – ułatwi spotkania z biznesowymi klientami zainteresowanymi bezpośrednią rozmową na targach. Dzięki temu zaplanujesz każdą minutę na targach!

W tym samym czasie, odbędą się Targi RYBOMANIA, Targi Myślistwa KNIEJE oraz Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych BOATEX tworząc blok Targów Czterech Pasji.

Więcej na http://www.tour-salon.pl/pl/

Tour Salon 2018 – zaprezentuj ofertę na specjalnych warunkach

Targi Tour Salon już niebawem! W imieniu Międzynarodowych Targów Poznańskich, organizatora targów Tour Salon, zachęcamy do zaprezentowania swojej oferty na specjalnych warunkach przygotowanych specjalnie dla członków Polskiej Izby Turystyki.

Targi Tour Salon 2018 odbywające się w terminie 9-11 lutego 2018 r. będą miały zmienioną formułę. Organizator odstępuje od radykalnego podziału na strefę Pasji i Strefę Biznes na rzecz specjalnego oznakowania i wyróżnienia wystawców ze Strefy Biznesu.

Obiecująco zapowiada się również program Targów, szczególnie debata poświęcona nowej ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Polska Izba Turystyki, wzorem lat poprzednich będzie obecna na Tour Salon 2018. Zachęcamy gorąco do współpracy i udziału w targach jako podwystawca PIT. Szczegółową ofertę znajdziecie Państwo w załączeniu.

Zgłoszenia prosimy przesłać na adres:biuro@pit.org.pl do dnia 10 stycznia 2018.

Zapraszamy i do zobaczenia w Poznaniu!

Betlejem Poznańskie 2017

Nie można mówić o udanej zimie bez Betlejem Poznańskiego. W tym roku ponownie odbędzie się w dwóch lokalizacjach: na Placu Wolności (18.11 do 22.12.2017) i na Starym Rynku (od 2.12 do 22.12.2017). Nie zabraknie spektakularnej Parady Świątecznej i uroczystego rozświetlenia ogromnej choinki. Obok tego wszystkiego, czeka nas w tym roku coś naprawdę niesamowitego: w samym centrum Poznania stanie 33-metrowa karuzela-Młyńskie Koło! W programie Betlejem Poznańskiego znajdziecie mnóstwo zimowych atrakcji. Sprawdźcie sami!

Już od 18 listopada w Poznaniu zapanuje wyjątkowy, gwiazdkowy nastrój. Podobnie jak w zeszłym roku, poznański Jarmark Bożonarodzeniowy odbędzie się zarówno na Starym Rynku jak i Placu Wolności. 35-dniowy jarmark obfitować będzie w bogaty program wydarzeń kulturalnych m.in. występy artystyczne, atrakcyjne warsztaty dla dzieci i młodzieży oraz wydarzenia charytatywne.

Wyjątkowy charakter jarmarku podkreślony będzie zabudową  w klimacie świątecznej wioski. Na Placu Wolności stanie bożonarodzeniowa piramida, jaką dotychczas mogliśmy oglądać na największych jarmarkach w Polsce i za granicą. Dużą atrakcją będzie 33-metrowa karuzela-Młyńskie Koło, która stanie na Placu Wolności. Drewniana karczma, klimatyczna scena, świąteczna brama oraz karuzele  dla dzieci wprowadzą wszystkich odwiedzających w iście świąteczny nastrój.

W ramach jarmarku zaplanowano wiele  wyjątkowych atrakcji: liczne świąteczne koncerty i kolędowanie, spotkania ze świętym Mikołajem, uroczyste rozświetlenie choinki (Stary Rynek, 02.12.2017, godz. 17:00), animacje dla dzieci i świąteczne spektakle. Zarówno na Starym Rynku jak i na Placu Wolności będzie można zobaczyć Szopkę Betlejemską.

Wśród wielu wydarzeń warto zwrócić uwagę na uroczyste rozświetlenie choinki (02.12.2017, 17:00), STIHL POZnan Ice Festival  (9-10.12.2017), tradycyjne przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju (17.12.2017) oraz akcję „Gwiazdor zbiera listy” (17.12.2017), podczas której listy skierowane do gwiazdora będzie można wrzucać do specjalnej skrzyni usytuowanej przy Ratuszu. Kolejną ciekawą inicjatywą jest Silent Night (11.12.2017, 17:00), której ideą jest wspólne śpiewanie kolędy „Cicha Noc”  w wielu językach.

Źródło: poznan.travel

#KongresPIT w Marsa Alam [galeria]

Ponad 150 delegatów reprezentujących polską branżę turystyczną, zrzeszonych w Polskiej Izbie Turystyki wzięło udział w Kongresie Izby, który miał miejsce 27 listopada w Marsa Alam w Egipcie. ZOBACZ GALERIĘ

Tegorocznemu kongresowi przyświecało hasło: „Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy”. Sporo miejsca poświęcono szkoleniom z nowej ustawy, udzieleniu przedsiębiorcom wsparcia merytorycznego i logistycznego przy jej wdrożeniu oraz dążeniu do kompleksowego uregulowania prawa turystycznego.

– Turystyka potrzebuje gospodarza, widzimy już, że ten gospodarz do ministerstwa przyszedł. Ale Ministerstwo Sportu i Turystyki powinno mieć znacznie rozszerzone kompetencje w zakresie zarządzania turystyką i jej rozwojem – wskazywał Prezes PIT Paweł Niewiadomski.

– Wszyscy coś robią, ale brakuje koordynacji, brakuje instytucji, której zależy na sukcesach w tych wszystkich sferach. Apelujemy do pana ministra o podjęcie takiej próby. Bo kto ma reprezentować interes branży turystycznej jako dziedziny gospodarki przy pracach nad przepisami budowlanymi, przeciwpożarowymi, o ochronie przyrody, lasach, ochronie zabytków czy rozwoju komunikacji? Te wszystkie dziedziny wpływają na turystykę, a turystyka często nie jest stroną w tych wszystkich ustaleniach – mówił prezes PIT.

I dalej: – Kto ma zrobić kampanię społeczną wskazującą, że bezpiecznie jest korzystać z usług legalnego biura podróży, bo jest ono zabezpieczone przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny? Dzięki temu przecież wpływają podatki do budżetu (przypomina mi się reklama loterii paragonowej), minister sportu i turystyki czy minister finansów? – pytał Prezes PIT.

Komentarzem w swoim wystąpieniu wątpliwości postawione przez prezesa PIT rozwiał Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Dariusz Rogowski.

– Jako pierwsze źródło problemu branży turystycznej wskazał pan brak gospodarza turystyki jako dziedziny gospodarki. Otóż spieszę z zapewnieniem, że to źródło niepokoju już wyschło. Ministerstwo Sportu i Turystyki deklaruje otwartość na rozmowy z branżą, szczególnie z Polską Izbą Turystyki, która jest jej największym samorządem gospodarczym. Ministerstwo Sportu i Turystyki otwiera parasol nad koordynacją działań podmiotów w branży turystycznej. Polska turystyka to w ocenie ministerstwa jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki. 6 procent Produktu Krajowego Brutto, który kreuje turystyka, i 700 tysięcy miejsc pracy to dane, które to ilustrują. Branża turystyczna w Polsce jest w rozkwicie. Mamy najlepsze wyniki od wielu lat – mówił.

W Kongresie PIT brali udział zaproszeni goście: Dariusz Rogowski, Podsekretarz Stanu ds. Turystyki w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, prezes POT. Obaj brali aktywny udział w pracach komisji i obradach plenarnych kongresu.

Tegoroczny Kongres odbywał się na zaproszenie Ahmeda Abdallaha, Gubernatora Regionu Morza Czerwonego, a partnerami wydarzenia są: Red Sea Hotels, ETI sp. z o.o., Air Cairo, Egyptian Tourism Authority oraz MIMC jako organizator. Ze strony gospodarzy w obradach wzięli udział, oprócz gubernatoraa Ahmeda Abdallaha: Dr Adel el Masry podsekretarz Stanu Egyptian Tourism Authority, Mohamed Samir, prezes Red Sea Hotels i ETI oraz Mohamed Yousif, dyrektor sprzedaży i marketingu Air Cairo.

 

Atrakcje Poznania i okolic – badania

Jak dobrze znasz atrakcje wokół Poznania, odwiedzasz ciekawe miejsca w Twojej okolicy?
 

Pyta Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, która we współpracy z Metropolia Poznań prowadzi badania na temat atrakcyjności turystycznej Poznania i okolic. Teraz masz szansę wykazać się wiedzą i poprawić w ten sposób ofertę turystyczną Metropolii Poznań.
Twoje spostrzeżenia są bardzo ważne. Przekazać je wypełniając krótką ankietę na metropolitalnym portalu konsultacji społecznych.
Link do ankiety: http://bit.ly/2AM3a58

fot.Archiwum PLOT – Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna

Odwiedź stoisko PIT na TT Warsaw

W dniach 23-25 listopada 2017 roku odbędą się jubileuszowe 25. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw 2017 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W imieniu organizatorów zapraszamy do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu, jak również do odwiedzenia stoiska PIT i MerlinX (Sala Korczaka nr D1/D2) oraz stoisk naszych podwystawców: ETI, Raytan Tour, Holiday Travel, Mentor Business & Travel Insurance, Intour Polska, Top Touristik, Euro Pol Tour, Wish To Travel, Vagari, Oddział Podlaski PIT .

Będziecie Państwo mogli osobiście spotkać się z członkami Prezydium Izby i podzielić się swoimi uwagami dotyczącymi funkcjonowania izby.

Targi TT Warsaw odbędą się pod patronatem honorowym Prezesa Polskiej Izby Turystyki Pawła Niewiadomskiego. Prezes Niewiadomski wygłosi prezentację:  Prowadzisz biznes turystyczny? Nie pozwól, żeby zaskoczyły Cię nowe przepisy w 2018 roku., która odbędzie się pierwszego dnia targów – 23 listopada 2017 r. w Sali Goethego w godz. 12:30 14:00. Zapraszamy serdecznie!

Będzie również możliwość zaprezentowania swoich materiałów promocyjnych na stoisku PIT.

 

Rodzinny przewodnik po Poznaniu

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna wypuściła rodzinny przewodnik po Poznaniu i okolicach. Znalazło się w nim 115 topowych atrakcji wartych odwiedzenia.

Na 74 stronach znalazły się także rebusy, krzyżówki, wykreślanki czy kolorowanki…  Wszystkie miejsca odwiedzone i opisane przez nasz zespół PLOT.
Przewodnik jest już dostępny w punktach informacji turystycznej (Stary Rynek, Arkadia – Plac Wolności, dworzec kolejowy, lotnisko), a także w wybranych hotelach za symboliczną opłatę w wysokości 2 zł.
Wersję PDF można za to pobrać zupełnie za darmo poniżej:
wersja polska: https://goo.gl/B5b2vS, wersja angielska: https://goo.gl/GssErz

PIT organizuje Kongres w Egipcie

Jeden z ulubionych kierunków turystycznych Polaków i popularny kurort nad Morzem Czerwonym, Port Ghalib, gościć będzie przedstawicieli branży turystycznej, zrzeszonych w Polskiej Izbie Turystyki.

Tegoroczny kongres PIT odbywać się będzie pod hasłem „Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy”. Branża turystyczna ma za sobą bardzo udany rok, który przyniósł świetne wyniki w turystyce krajowej i zagranicznej. Raport PIT pokazuje, że multi-agenci sprzedający ofertę polskich biur podróży zanotowali w sezonie letnim 2017 ponad 35 proc. wzrostu sprzedaży imprez turystycznych. Z informacji GUS wynika natomiast, że liczba turystów w polskiej bazie hotelowej między styczniem a lipcem 2017 przekroczyła 18 mln, z czego 14,25 mln to turyści krajowi, zaś 3,75 mln – zagraniczni.

Turystyce wyjazdowej przysłużyło się na pewno wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, który zwiększył finansowe bezpieczeństwo klientów polskich biur podróży. Turystyce krajowej sprzyja zaś coraz lepiej rozwijająca się infrastruktura turystyczna i stale rosnąca jakość usług. Jeśli coś może zahamować turystyczny biznes, który jest na dużej fali wzrostu, to tylko niedostosowane do jego realiów prawo. A na polu legislacyjnym mieliśmy ostatnio do czynienia z bardzo istotnymi zmianami.

W bardzo krótkim czasie mieliśmy do czynienia ze zmianami w najważniejszych dla turystyki aktach prawnych. Przyjęcie nowej Dyrektywy UE zmieniającej sposób regulowania rynku organizatorów turystyki, wprowadzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, przyjęcie nowego Rozporządzenia w sprawie ochrony danych osobowych, nowej Dyrektywy ubezpieczeniowej oraz będące na ukończeniu prace nad nową Ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych – to wszystko nie pozostanie bez wpływu na biznes turystyczny. Branża powinna być świadoma tych zmian i mieć sposobność, aby je wspólnie omówić i przygotować się do wcielenia ich w życie.

Istnieje również potrzeba dokonania oceny przeprowadzonych zmian i wypracowania postulatów dotyczących tych aspektów, które zostały pominięte, bądź uregulowane w sposób nieadekwatny do realiów rynku.

„Polska Izba Turystyki za każdym razem bierze udział we wszystkich etapach prac legislacyjnych i jako partner społeczny przedstawia postulaty branży i stoi na straży jej interesów. Kongres jest doskonałą okazją, by wypracować wspólne stanowisko w sprawie zmian, które dokonują się obecnie oraz tych, które są jeszcze przed nami.” – mówi Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.

Tegoroczny Kongres odbywa się na zaproszenie Ahmeda Abdallaha, Gubernatora Regionu Morza Czerwonego, a partnerami wydarzenia są: Red Sea Hotels, Cairo Express Travel, ETI sp. z o.o., Air Cairo oraz MIMC jako organizator. Nieprzypadkowo miejscem obrad branży turystycznej będzie właśnie jeden z najpopularniejszych egipskich kurortów położonych nad Morzem Czerwonym.

Egipt ze swoim klimatem, kulturą, kuchnią i wysokiej jakości infrastrukturą zawsze cieszył się ogromną popularnością wśród polskich turystów i przez wiele lat otwierał listę ulubionych kierunków wakacyjnych Polaków. Zmieniająca się globalna rzeczywistość i spadek poczucia bezpieczeństwa związanego z podróżami wpłynęły na zmianę tej sytuacji i czasowy spadek zainteresowania Polaków wyjazdami do tego kraju. Trend ten zaczął się odwracać w roku 2017, który dla turystyki egipskiej był udany.

„Dane za osiem miesięcy 2017 r. pokazują ogromny wzrost zainteresowania polskich turystów wypoczynkiem w Egipcie. Od stycznia do sierpnia 2017 r. w kraju tym wypoczywało 110,9 tys. Polaków, czyli o ponad 174% więcej niż w tym samym okresie 2016. W samym sierpniu 2017 roku do Egiptu pojechało 21,6 tys. polskich turystów, czyli o ponad 214 proc. więcej niż w tym samym miesiącu roku 2016.” – informuje Ahmed Abdallah, Gubernator Regionu Morza Czerwonego.

Wobec coraz bardziej dynamicznie powracającego zainteresowania polskich turystów wypoczynkiem w Egipcie Polska Izba Turystyki postanowiła zorganizować branżowe wydarzenie w tym kraju, aby dać okazję swoim członkom do zapoznania się z sytuacją na miejscu i zaktualizowania swojej wiedzy o warunkach panujących w egipskich kurortach.

„Sieć Red Sea Hotels z przyjemnością gościć będzie Kongres PIT w luksusowym hotelu w Port Ghalib. Uważamy, że Polska jest jednym z najważniejszych rynków przyjazdowych dla egipskiej turystyki. To właśnie z tego powodu nasz touroperator ETI rozpoczął w tym roku działalność w tym kraju. Kongres będzie okazją, zaprezentować naszym partnerom z Polski nasze portfolio usług i ekskluzywną bazę hotelową.” – komentuje Mohamed Samir, prezes ETI & Red Sea Hotels.

„Polski rynek jest dla Egiptu bardzo obiecujący i w tym roku wykazywał wyraźną tendencję wzrostu. Dla MIMC powodem do dumy jest fakt, że udało się skoordynować współpracę wszystkich partnerów tak, by zorganizować Kongres PIT w Port Ghalib, jednym z najbardziej prestiżowych kurortów turystycznych, wyposażonych w najwyższej klasy centrum konferencyjne. MIMC organizuje networking pomiędzy przedstawicielami egipskiej i polskiej branży turystycznej, pomagając w nawiązaniu stabilnej relacji biznesowej.“ – mówi Tamer Marzouk, dyrektor MIMC.

Kongres Polskiej Izby Turystyki w Egipcie odbywał się będzie w Marsa Alam w dniach 25 listopada – 2 grudnia 2017 roku.

Posiedzenie Komisji ECTAA w Atenach – RAPORT

3 października 2017 w Atenach miało miejsce posiedzenie Komisji ECTAA ds Destynacji, Turystyki Przyjazdowej oraz Zrównoważonego Rozwoju. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele branży turystycznej, reprezentujący Danię, Portugalię, Estonię, Szwecję, Francję, Wielką Brytanię, Bułgarię, Grecję i Polskę, reprezentowaną przez Prezes PIT Wielkopolska Karolinę Gnusowską – Weiss. ECTAA była reprezentowana przez Christine Russe.

Porządek obrad Komisji przewidywał wiele istotnych kwestii, na temat których wywiązała się burzliwa dyskusja. Na początku delegaci przedstawili raport z trendów odnośnie preferencji podróży obserwowanych wśród klientów zorganizowanej turystyki wyjazdowej i przyjazdowej na swoim rynku. Booking Trends dotyczyły minionego sezonu letniego oraz początków sprzedaży zimy 2017/2018.

W kolejnym punkcie odbyła się prezentacja Grecji jako atrakcyjnego kierunku turystycznego – miejsca, które przyciąga z każdym rokiem coraz większą liczbę turystów. Następnie skoncentrowano się na kluczowych zdarzeniach, które w ostatnim czasie miały miejsce w kilku destynacjach i spowodowały problemy w organizacji wyjazdów. Mowa o huraganie na Karaibach, trzęsieniu ziemi w Meksyku, wzrost podatku eko na Balearach, czy zaostrzeniu procedur wizowych w Rosji.

Zażartą dyskusję wywołał problem ujednolicenia praw dla podróżnych. Jest to bardzo istotny temat dla organizatorów turystyki, gdyż od zapisów legislacyjnych zależeć będzie stopień odpowiedzialności wobec klientów za nieprzewidziane zdarzenia. Delegaci podkreślali jak ważna jest dobra współpraca poszczególnych krajów z MSZ oraz ubezpieczycielami. 25 października 2017 odbędzie się w Brukseli – pod przewodnictwem Estonii, która piastuje obecnie Prezydencję w ECTAA – workshop poświęcony wyłącznie temu tematowi.

Następnie uwagę zebranych skupił temat zrównoważonego rozwoju w turystyce. Większość dyskutantów zwróciła uwagę na potrzebę rozpowszechnienia wśród swoich obywateli świadomości zrównoważonego rozwoju na płaszczyźnie społecznej, ekonomicznej oraz środowiska ekologia. Wśród omawianych tematów znalazły się ponadto: standardy ISO dotyczące dostępności usług turystycznych, projekt PET regulujący partnerstwo między UE a Chinami, limity płatności gotówka w poszczególnych krajach UE.

Po ciekawej wymianie poglądów i stanowisk zakończono obrady Komisji, proponując następne spotkanie w Brukseli wiosną 2018.