Paweł Niewiadomski prezesem ECTAA

Priorytetem pozostaje wdrożenie dyrektywy turystycznej w poszczególnych krajach członkowskich Unii, uważa Paweł Niewiadomski, nowo wybrany prezes ECTAA. Delegaci Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej obradowali w Kuala Lumpur w Malezji, gdzie wybrano nowy zarząd. Na jego czele stanął Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.

Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) to stowarzyszenie zrzeszające samorządy gospodarcze 30 krajów europejskich, członków Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, reprezentując w ten sposób blisko 70 tys. agentów turystycznych i organizatorów turystyki w całej Europie. Organizacja ta występuje w imieniu branży turystycznej wobec władz UE i odgrywa ogromną rolę przy opiniowaniu aktów prawnych powstających w Brukseli. Ma niekwestionowany autorytet wśród europejskiej branży turystycznej, uznawana jest za jednego z bardziej znaczących partnerów dla władz unijnych w kwestiach dotyczących turystyki.

ECTAA organizuje spotkania delegatów dwa razy do roku. Tym razem odbywało się ono w Malezji dzięki zaproszeniu wystosowanym przez Malezyjskie Stowarzyszenie Organizatorów i Agentów Turystycznych (MATTA). To pierwsze posiedzenie ECTAA w południowo-wschodniej Azji.

Przedstawiciele europejskich stowarzyszeń branżowych, touroperatorów i agentów turystycznych spotkali się, by omówić kwestie dotyczące rozwoju gospodarczego i uwarunkowań politycznych mających wpływ na globalny rynek turystyczny, jak również wybrać nowe władze na kadencję 2018–2020. W głosowaniu, które odbyło się 8 maja, na prezesa ECTAA wybrano Pawła Niewiadomskiego, prezesa Polskiej Izby Turystyki i dotychczasowego wiceprezesa tej organizacji. Funkcję wiceprezesa objęła Eva Blasco Garcia z Hiszpanii (Catalan Association of Travel Agencies ACAV), natomiast skarbnikiem został Marios Kammenos, przedstawiciel Grecji i Hellenic Association of Travel & Tourist Agencies (HATTA).

W skład Zarządu weszli również: Heli Mäki-Fränti z Finlandii (Association of Finnish Travel Agents – SMAL/AFTA), Lars Thykier, Dania (Danmarks Rejsebureau Forening – DRF), Boris Žgomba z Chorwackiego Stowarzyszenia Biur Podróży (UHPA) oraz Holender Frank Oostdam (ANVR).

Wybór na prezesa ECTAA to ogromny zaszczyt, ale też wielkie zobowiązanie. Odbieram je jako docenienie aktywności Polskiej Izby Turystyki w pracach ECTAA, jak również na arenie europejskiej – mówi Paweł Niewiadomski.
Rok 2017 był dla branży turystycznej rokiem wyzwań, zwłaszcza wobec konieczności dostosowania do warunków rynkowych nowych regulacji prawnych. Mowa tu przede wszystkim o transpozycji na prawo krajowe członków Unii dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 w sprawie imprez turystycznych, ale także o nowych przepisach dotyczących ochrony danych osobowych czy obowiązku wymiany danymi pasażerów – podkreśla nowo wybrany prezes ECTAA. – Ten rok zapowiada się równie pracowicie. Priorytetem pozostaje wdrożenie dyrektywy unijnej w poszczególnych krajach. Czeka nas również uaktualnienie regulacji dotyczących transportu lotniczego, które mogą znacząco wpłynąć na sytuację agentów turystycznych i ich konkurencyjność wobec linii lotniczych. Ważne jest, aby ECTAA była obecna na każdym etapie prac w Unii dotyczących turystyki – dodaje Paweł Niewiadomski.

Wybór Kuala Lumpur jako miejsca spotkania to efekt porozumienia „Preferred Destination” (Ulubiony cel podróży) podpisanego przez ECTAA i Tourism Malaysia w marcu 2017 roku w Berlinie. Celem programu jest zaistnienie Malezji na rynkach europejskich i promowanie jej walorów turystycznych poprzez sieć europejskich agencji turystycznych i touroperatorów. Wśród atutów kraju wymienić można piękne plaże, fascynującą historię i kulturę, tętniące życiem metropolie, dziką przyrodę, smakowite jedzenie – wszystko to, co składa się na autentyczne i wyjątkowe doświadczenie, którego szukają turyści.

Paweł Niewiadomski – prezes Polskiej Izby Turystyki od 2012 r., we władzach Izby zasiada od 2002. W PIT zajmuje się sprawami międzynarodowymi, m.in. reprezentuje PIT w Europejskim Stowarzyszeniu Biur Podróży (ECTAA). W zarządzie ECTAA pełnił dotąd trzykrotnie funkcję wiceprezesa.

Wakacje z gwarancją. Nowa ustawa daje lepszą ochronę turystom wyjeżdżającym z biurami podróży

Turystyka to w tej chwili jedyna branża usługowa, która w takim stopniu chroni prawa konsumenta – podkreślał prezes Polskiej Izby Turystyki, Paweł Niewiadomski w trakcie konferencji prasowej PIT Wakacje z gwarancją. Nowa ustawa daje lepszą ochronę turystom wyjeżdżającym z biurami podróży. U jej podstaw leży zwiększenie ochrony praw konsumenta, zatem klienci wyjeżdżający z organizatorem turystyki mogą czuć się bezpiecznie.

1 lipca wchodzi w życie Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Stanowi ona wdrożenie do polskiego prawa dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 z dnia 25 listopada 2017 r. Wprowadzenie nowych przepisów jest reakcją na dynamiczne zmiany zachodzące na rynku turystycznym, jakimi są m.in.: poszerzanie się kanałów dystrybucji, dostosowywanie ofert do indywidualnych potrzeb podróżnych czy możliwość łączenia przez podróżnych różnych usług turystycznych.

Co zmienia nowa ustawa

Więcej informacji, jasny przekaz
Ustawa wprowadza nowe zasady realizacji przez organizatora turystyki obowiązku informacyjnego wobec podróżnych przed zawarciem umowy.

Bezpiecznie i z gwarancjami – nie bój się o swoje pieniądze
Wprowadzono usprawnienie systemu zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności organizatora oraz procesu likwidacji skutków niewypłacalności.

Czy Twój wyjazd podlega ochronie ustawy?
Niektóre imprezy turystyczne zostały wyłączone spod zakresu stosowania ustawy, czyli nie podlegają ochronie – dowiedz się jakie.

Wakacje idealne – a co jeśli nie?
W razie niezgodności w realizacji umowy, ustawa wydłuża z 2 lat do 3 lat okres przedawnienia roszczeń oraz wprowadza mechanizm rozwiązywania sporów polubownie.

Pełne zabezpieczenie – tylko z biurem podróży
Organizując podróż samodzielnie, znaczną część ryzyka związanego z rezerwacją i pobytem bierzemy na siebie. Tylko wakacje zakupione u legalnie działającego organizatora pozwalają – w świetle nowych przepisów – zagwarantować pełne bezpieczeństwo finansowe i spokój w trakcie wymarzonych wakacji.

Najważniejsza zmiana to objęcie regulacją podmiotów, których dotąd nie obowiązywała ustawa o usługach turystycznych. Od wejścia w życie nowej ustawy przepisami objęci będą wszyscy, którzy organizują imprezy turystyczne lub ułatwiają nabycie powiązanych usług turystycznych (z pewnymi wyłączeniami). Oznacza to zwiększoną ochronę turystów wyjeżdżających na wakacje z biurami podróży.

Turystyka to w tej chwili jedyna branża usługowa, która w takim stopniu chroni prawa konsumenta. Dzięki wprowadzeniu Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego i nowej ustawie klienci mają 100-procentowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności biura podróży. Klient powinien jednak przed zakupem wakacji sprawdzić, czy wybiera organizatora działającego legalnie, bo tylko taki wybór zapewni mu pełne bezpieczeństwo finansowe – podkreśla Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki. – Cieszy też fakt, że coraz więcej polskich turystów wybiera biuro podróży jako organizatora wypoczynku. Świetne wyniki branży za zeszły rok, jak i dane rezerwacji na lato 2018 pokazują, że czeka nas kolejny boom turystyczny, z którego korzystać będą polscy turyści, ale i organizujące ich wypoczynek biura podróży – dodaje prezes PIT.

Równocześnie o kolejnej odsłonie kampanii edukacyjnej „Medycyna na Krańcach Świata”, mówił doktor Sebastian Kołodziej, członek zarządu G-Pharma Consulting, organizatora kampanii. Jej celem jest edukacja zdrowotna turystów – zarówno tych początkujących, jak i zaawansowanych globtroterów. Tu można zdobyć informacje o występujących zagrożeniach, zasięgnąć porady ekspertów w sprawie zalecanych leków i preparatów, dowiedzieć się, jak zapobiegać chorobom występującym w różnych rejonach świata.

Pierwszy etap kampanii skierowany był przede wszystkim do blogerów i podróżników, kolejny – który rozpocznie się na jesieni tego roku ma objąć swoim zasięgiem biura podróży. W jego ramach planowane są szkolenia, spotkania informacyjne, które mają dostarczyć pracownikom biur wiedzy o zagrożeniach zdrowotnych, ale i sposobach przygotowania się do wyjazdu szczególnie w bardziej egzotyczny zakątek świata. W ramach współpracy z Polską Izbą Turystyki opracowany zostanie poradnik dotyczący wymagań zdrowotnych i przepisów sanitarnych obowiązujących w różnych rejonach świata, który będzie pomocą i dla turystów, i dla biur podróży.

Najlepszy rok w turystyce od 2008

25-procentowy wzrost rynku turystycznego, stabilna sytuacja biur podróży, 50 mln zebranych na Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym – tak wygląda podsumowanie roku 2017, o którym rozmawiano na konferencji „Ranking i ratingi biur podróży i przygotowanie do sezonu letniego” organizowanej przez Rzeczpospolitą i portal Turystyka.rp.pl.

Dodatkowo o efektach szkoleń z ustawy prowadzonych przez PIT mówił prezes Izby Paweł Niewiadomski, zaś dyrektor TFG Renata Mentlewicz podsumowała zeszłoroczne wyniki Funduszu i przedstawiła prognozy na przyszłość. Z dyskusji wynika jeden wniosek – nadszedł czas, żeby zastanowić się nad przyszłością Funduszu, potrzebne jest też szersze spojrzenie na kwestię zabezpieczeń.

W maju PIT też szkoli z ustawy

Dostępne są już majowe terminy szkoleń z ustawy o imprezach turystycznych. 

Od 1 lipca 2018 wchodzi w życie ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Pozostały więc tylko cztery miesiące na poznanie, zrozumienie i zastosowanie w praktyce przepisów, które już niedługo zmienią zasady funkcjonowania rynku turystycznego!

Szkolenia mają na celu praktyczne przygotowanie przedsiębiorców turystycznych do działania według nowych regulacji oraz wyposażenie ich w narzędzia pozwalające dostosować swoją działalność do nowych wymogów prawnych. Będzie to także czas na pytania i wyjaśnienie wszystkich wątpliwości, jakie może budzić nowa ustawa.

Harmonogram

21 maja 2018 – Warszawa (rejestracja zostanie otwarta 21 kwietnia)
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=767

22 maja 2018 – warsztaty praktyczne dotyczące ogólnych warunków uczestnictwa w imprezie turystycznej

Ramowy program szkolenia z zakresu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
1. Zagadnienia ogólne: zakres ustawy, wyłączenia spod ustawy, definicje pojęć ustawowych, terminy
2. Przedsiębiorcy turystyczni, w tym organizatorzy turystyki, agenci turystyczni oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych
3. Impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne
4. Obowiązki informacyjne wobec podróżnych
5. Umowa o udział w imprezie turystycznej (w tym: treść umowy, przeniesienie umowy na innego podróżnego, zmiana ceny imprezy, zmiana innych warunków umowy, rozwiązanie umowy oraz prawo do odstąpienia od umowy przed rozpoczęciem imprezy turystycznej)
6. Realizacja umowy o udział w imprezie turystycznej
7. Odpowiedzialność wobec podróżnego z tytułu umowy o udział w imprezie turystycznej
8. Zabezpieczenia finansowe: gwarancje, ubezpieczenia (I filar) oraz Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (II filar)
9. Niewypłacalność organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych; ochrona podróżnego, likwidacja szkód turystycznych
10. Wymogi formalne związane z prowadzeniem działalności w zakresie turystyki.
11. Sankcje z tytułu naruszenia przepisów ustawy
12. Pytania i case studies

Szkolenia skierowane są do zainteresowanych przedsiębiorców działających w branży turystycznej z całej Polski. Czas trwania jednego szkolenia przewidziany jest na minimum 6 godzin wraz z przerwą kawową.

Informacje o dokładnej lokalizacji szkolenia w konkretnym mieście zostaną przesłane zgłoszonym uczestnikom na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, na adres e-mail podany przy rejestracji. Materiały ze szkolenia zostaną przesłane uczestnikom po zakończeniu cyklu szkoleń na adresy mailowe podane w trakcie rejestracji.

Koszt udziału w szkoleniu:
• dla członków PIT – 50 zł netto za osobę (przy założeniu opłacenia składek członkowskich na bieżąco)
• dla pozostałych – 200 zł netto za osobę

Serdecznie zachęcamy do udziału!

Poznań za pół ceny 2018

„Poznań za pół ceny” na stałe zagościł w kalendarzu wiosennych imprez stolicy Wielkopolski. W tym roku odbędzie się w weekend 28 i 29 kwietnia. Będzie to już jedenasta edycja imprezy, podczas której będzie można skorzystać z około 160 ofert.

By zaplanować idealny weekendowy wypad do miasta potrzebujemy kilku składników: oczywiście atrakcji i miejsc, które chcemy odwiedzić, ale także noclegu, ciekawej oferty gastronomicznej i miejsc związanych z wypoczynkiem. Program akcji „Poznań za pół ceny” zawiera wszystkie powyższe elementy, dodając do tego coś jeszcze: obniżając ceny o połowę – mówi Jan Mazurczak, szef Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Dotyczy to około 160 miejsc i atrakcji, jest zatem w czym wybierać. To oczywiście przede wszystkim atrakcje turystyczne, które są pretekstem do wizyty w mieście. Na liście są niemal wszystkie poznańskie muzea, ale także teatry. Bardzo różnorodnie prezentuje się kategoria związana z rekreacją i spędzaniem czasu wolnego. Tutaj obok absolutnych poznańskich „klasyków”, takich jak Nowe Zoo czy Palmiarnia Poznańska, można znaleźć akwaparki w okolicach Poznania (Swarzędzu czy Kórniku), a także kręgielnie, parki linowe, ścianki wspinaczkowe, crossfit, spa i sauny.

Poznań za pół ceny ma swoją wierną grupę fanów, ale wciąż pozyskuje nowych. Podobnie jest z partnerami akcji. Dzięki temu nasza akcja od dekady jest źródłem inspiracji do podróży do Poznania dla turystów, a także pomysłem na początek majówki dla poznaniaków
mówi Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, koordynator akcji.

Wśród nietypowych miejsc są między innymi symulator pasażerskiego boeinga 737, zajęcia ze sportowego tańca na rurze, karate, warsztaty ceramiczne z Heho, warsztaty czekoladowe i strzelnica). Silną grupę stanowią od kilku edycji pokoje zagadek i tajemnic (escape room’y).
Tegoroczny program turystyczny będzie miał sporo atrakcji dla miłośników fortyfikacji. To nie tylko zwiedzanie Fortu Va i zimnowojennego schronu przeciwatomowego dla władz miasta, ale także nocne wyprawy. Dla zwolenników spokojniejszego zwiedzania będą przejażdżki meleksami, historycznymi tramwajami i autobusami, a w końcu bezpłatne wycieczki z przewodnikami po polsku, angielsku i niemiecku. Uzupełnieniem może być wizyta w browarach Lecha albo na stadionie, na którym swoje mecz rozgrywa drużyna Lecha.

Na koniec warto wspomnieć, że łóżko w hostelu można zarezerwować już za 30 zł, a pojedynczy pokój w sieciowym hotelu za niecałe 90 zł. Atrakcyjnie i oczywiście przystępnie przedstawia się oferta gastronomiczna. Restauracje przyciągają zarówno turystów, jak i poznaniaków, dając okazję do zakosztowania nowych smaków z całego świata. W tym roku będą to Indie, Norwegia, Włochy, oczywiście także kuchnia polska w autorskich odsłonach. Nowością jest także reprezentacja lokali oferujących piwa rzemieślnicze i regionalne.

To tylko wybór atrakcji jedenastego „Poznania za pół ceny”, który odbędzie się w ostatni weekend kwietnia. Pełen program na stronie www.poznanzapolceny.pl.

 

 

PIT szkoli z ustawy turystycznej

Kraków, Katowice, Białystok, Poznań, Gdańsk, Łódź, Warszawa – od 14 marca do 18 kwietnia Polska Izba Turystyki prowadzi w tych miastach szkolenia z ustawy o imprezach turystycznych. To reakcja Izby na wielokrotnie podnoszone w tej sprawie głosy ze strony branży.

Od 1 lipca 2018 wchodzi w życie ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Pozostały więc tylko cztery miesiące na poznanie, zrozumienie i zastosowanie w praktyce przepisów, które już niedługo zmienią zasady funkcjonowania rynku turystycznego!

Przedsiębiorcy sygnalizują potrzebę, by Izba poprzez szkolenia ułatwiła wejście w nową rzeczywistość prawną oraz wsparcie w wyeliminowaniu ze stosowanych obecnie wzorców dokumentów oraz praktyki zapisów kolidujących z nowym prawodawstwem.

Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Polska Izba Turystyki organizuje cykl szkoleń objaśniających nowe regulacje prawne wprowadzane ustawą z dnia 24 listopada 2017 o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Mają one na celu praktyczne przygotowanie przedsiębiorców turystycznych do działania według nowych regulacji oraz wyposażenie ich w narzędzia pozwalające dostosować swoją działalność do nowych wymogów prawnych. Będzie to także czas na pytania i wyjaśnienie wszystkich wątpliwości, jakie może budzić nowa ustawa.

Ramowy program szkolenia z zakresu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych

1. Zagadnienia ogólne: zakres ustawy, wyłączenia spod ustawy, definicje pojęć ustawowych, terminy
2. Przedsiębiorcy turystyczni, w tym organizatorzy turystyki, agenci turystyczni oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych
3. Impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne
4. Obowiązki informacyjne wobec podróżnych
5. Umowa o udział w imprezie turystycznej (w tym: treść umowy, przeniesienie umowy na innego podróżnego, zmiana ceny imprezy, zmiana innych warunków umowy, rozwiązanie umowy oraz prawo do odstąpienia od umowy przed rozpoczęciem imprezy turystycznej)
6. Realizacja umowy o udział w imprezie turystycznej
7. Odpowiedzialność wobec podróżnego z tytułu umowy o udział w imprezie turystycznej
8. Zabezpieczenia finansowe: gwarancje, ubezpieczenia (I filar) oraz Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (II filar)
9. Niewypłacalność organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych; ochrona podróżnego, likwidacja szkód turystycznych
10. Wymogi formalne związane z prowadzeniem działalności w zakresie turystyki.
11. Sankcje z tytułu naruszenia przepisów ustawy
12. Pytania i case studies.

Szkolenia odbędą się w marcu i kwietniu. Poniżej podajemy harmonogram spotkań wraz z linkami do rejestracji na konkretne wydarzenie oraz program ramowy. Informacje o dokładnej lokalizacji szkolenia w konkretnym mieście zostaną przesłane zgłoszonym uczestnikom na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, na adres e-mail podany przy rejestracji.

Harmonogram*

14 marca 2018 – Kraków
link do rejestracji:https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=761

15 marca 2018 – Katowice
link do rejestracji:https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=763

20 marca 2018 -Białystok
link do rejestracji:https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=766

4 kwietnia 2018 – Poznań
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=762

11 kwietnia 2018 – Gdańsk
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=769

16 kwietnia 2018 – Łódź (rejestracja rozpocznie się 16 marca)

18 kwietnia 2018 – Warszawa (rejestracja rozpocznie się 18 marca)

Trwają ustalenia terminów szkolenia dla Wrocławia.

*Podane terminy mogą ulec zmianie, jeżeli taka sytuacja nastąpi, zostaniecie Państwo o tym powiadomieni mailem.

Szkolenia skierowane są do zainteresowanych przedsiębiorców działających w branży turystycznej z całej Polski. Czas trwania jednego szkolenia przewidziany jest na minimum 6 godzin wraz z przerwą kawową.

Koszt udziału w szkoleniu:
– dla członków PIT – 50 zł netto za osobę (przy założeniu opłacenia składek członkowskich na bieżąco)
– dla pozostałych 200 zł netto za osobę

Serdecznie zachęcamy do udziału!

PIT powołał zespół roboczy ds. podatków

28 lutego br. odbyło się w Krakowie pierwsze spotkanie specjalnej grupy roboczej ds. podatków przy Polskiej Izbie Turystyki. Podczas spotkania omawiane były bieżące problemy branży turystycznej ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania stanowiska PIT w sprawie rozważanej przez Komisję Europejską reformy systemu VAT marża.

Członkowie zespołu ustalili wspólne stanowisko w zakresie kluczowych zagadnień związanych z opodatkowaniem biur podróży, jednocześnie opowiadając się za koniecznością reformy systemy VAT marża, zwłaszcza w kontekście przyjęcia zasad rozliczania tzw. marżą globalną, sposobu opodatkowania tzw. pojedynczych usług oraz sektora MICE. Rozmawiano także o zakresie opodatkowania składek na TFG, sposobie traktowania usług pilotów i przewodników oraz stosowaniu kas fiskalnych w branży.

W skład grupy roboczej weszli:

Piotr Hanusek – członek Rady PIT
Jerzy Kuprianowicz – doradca podatkowy
Sebastian Nasiłowski – skarbnik Polskiej Izby Turystyki
Paweł Niewiadomski – prezes Polskiej Izby Turystyki
Stanisław Piśko – ekspert PIT ds. podatków
Janusz Turakiewicz – dyrektor Instytutu Gospodarski Turystycznej
Justyna Zając-Wysocka – radca prawny i doradca podatkowy

PIT na Tour Salon 2018 – odwiedź nasze stoisko

Zachęcamy do odwiedzenia XXIX Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2018 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, które Polska Izba Turystyki tradycyjnie objęła patronatem.

W dniach od 9 do 11 lutego serdecznie zapraszamy Państwa na stoisko PIT jesteśmy w Pawilonie 7, stoisko 32.

Na naszym stoisku do Państwa dyspozycji będą Członkowie Prezydium PIT. Zachęcamy do przyjścia i podzielenia się swoimi uwagami oraz do wymiany poglądów na temat aktualnych działań Izby i bieżących problemów branży.

Na stoisku PIT będzie można także spotkać się i porozmawiać z przedstawicielami firmy Elektroniczne Systemy Sprzedaży Sp. z o.o., właściciela systemu rezerwacyjnego MerlinX.

Tour Salon 2018 – gdzie biznes spotyka się z pasją…

Tegoroczna edycja targów Tour Salon odbędzie się w dniach 9-11 lutego 2018 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

„Gdzie biznes spotyka się z pasją” to hasło Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON , które trafnie opisuje poznańskie wydarzenie. Targi są miejscem spotkań biznesowych, źródłem nowych ofert oraz platformą komunikacji i wymiany doświadczeń dla profesjonalistów. Klienci biznesowi skompletują tu również od A do Z oferty wyjazdów turystycznych, motywacyjnych, integracyjnych czy tzw. ,,Zielonych Szkół”. Z drugiej strony turyści,  odwiedzający TOUR SALON znajdą tutaj inspiracje do wyjazdów, spotkają się z podróżnikami i dzielić się będą swoimi przeżyciami z dalekich lub bliskich wypraw. Lutowy termin, przed szczytem sezonu, jest dobrym czasem, aby podsunąć turystom pomysł wiosennego, weekendowego lub wakacyjnego wyjazdu.

Podróż zaczyna się na targach, a nawet wcześniej

TOUR SALON to doświadczenie urlopu i wakacji na długo zanim turysta pojawi się w wymarzonym miejscu. Odpowiednio kierując promocję, wpływamy na decyzje zakupowe klienta już wcześniej. Organizator targów TOUR SALON, jako jedyny w Polsce, prowadzi intensywną kampanię promocyjną wystawców już od momentu zgłoszenia się. Każdy wystawca ma prawo skorzystać z bezpłatnej promocji produktów i usług oraz atrakcji turystycznych w kanałach komunikacyjnych organizatora, np. na stronie internetowej targów oraz w  social media. Te działania pomogą zbudować relację z klientem, która zaprocentuje zwiększeniem świadomości wśród turystów.

Przenieść klimat miejsca na targi

Kiedy goście TOUR SALONU, skuszeni wcześniej zapowiadanymi atrakcjami turystycznymi, przyjdą na wydarzenie, warto przejść do kolejnego etapu oddziaływania na klienta. Na TOUR SALONIE, na Twoim stoisku, odwiedzający goście muszą się poczuć jak w miejscu, do którego chcieliby pojechać. Dobrze zaprojektowana ekspozycja, przyjazna obsługa, interaktywne atrakcje sprawią, że przyjemne odczucia zdobyte na targach pojawią się w przyszłości, we wspomnieniach klientów. Wtedy to, w okresie urlopowym decyzja o kupnie wycieczki, biletu, rezerwacji noclegu będzie podyktowana między innymi pozytywnymi emocjami zdobytymi na TOUR SALONIE 2018.

Dodatkowe narzędzia do pracy

Na targach po raz czwarty odbędzie się TOUR SALON Blog Meeting. Spotkanie z blogerami czy inlfuencerami będzie doskonałą szansą na bezpośrednie rozmowy, poznanie przyszłych partnerów biznesowych, których posty o atrakcjach turystycznych sprowadzą w te miejsca podróżników.

Z kolei proste narzędzie – Biznes Planner TOUR SALONU – ułatwi spotkania z biznesowymi klientami zainteresowanymi bezpośrednią rozmową na targach. Dzięki temu zaplanujesz każdą minutę na targach!

W tym samym czasie, odbędą się Targi RYBOMANIA, Targi Myślistwa KNIEJE oraz Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych BOATEX tworząc blok Targów Czterech Pasji.

Więcej na http://www.tour-salon.pl/pl/